วันพุธที่ 2 กันยายน พ.ศ. 2563

Focus

What we focus on will show up.

If we focus on stress, we will get more stress.

If we focus on pessimism, more pessimism will show up.

If we focus on optimism, more optimism will show up.

If we focus on problems, more problems will show up.

If we focus on happiness, more happiness will show up.

If we focus on concern, more concern will show up.

Always focus on optimism and we will be happy.


เราใส่ใจอะไร เราจะเจอกับสิ่งนั้นมากขึ้น

หากเราคิดถึงแต่ความเครียด เราจะเครียดมากขึ้น

หากเรามองโลกในแง่ร้าย เราก็จะมีแต่เรื่องร้ายๆมากขึ้น

หากเรามองโลกในแง่ดี เราก็จะมีแต่สิ่งดีๆ

หากเราสนใจแต่ปัญหา ปัญหาก็จะมากขึ้น

หากเราคิดถึงแต่ความสุข เราจะมีความสุขมากขึ้น

หากเราเป็นคนชอบกังวล ความกังวลก็จะเพิ่มมากขึ้น

หมั่นมองโลกในแง่ดีแล้วจะมีความสุข




ไม่มีความคิดเห็น:

แสดงความคิดเห็น